<< Preview1 / 122 / 123 / 124 / 125 / 126 / 127 / 128 / 129 / 1210 / 1211 / 1212 / 12Další >> 
<< Preview1 / 122 / 123 / 124 / 125 / 126 / 127 / 128 / 129 / 1210 / 1211 / 1212 / 12Další >> 

Proč mají ženy rády (nejen) rudá auta s hřebcem ve znaku?  Když vlastně ničemu neslouží? A proč je pak začnou nenávidět?

Pokud ve vás tepe srdce závodníka, pak zřejmě patří vlastní Ferrari, nebo alespoň svezení se v něm, ke snům, které se vám zdají ve svátek.  Pokud netepe, pak zřejmě víte, že není moc o co stát. Zvlášť pokud jste v něm již jeli. Imponující síla, obrovské zrychlení, skutečně závodní rychlost, brutální brzdy. Na českých silnicích téměř nepoužitelné, tvrdé, nepohodlné, stísněné, minimální místo pro zavazadla, časté a nepříjemně drahé závady a až se s tím nabouráte, pak skutečnost, že lze vyměnit karbonový monokok celý najednou a nijak jinak vůbec nezalepí jeho cenu. Přesto je ženy milují.

Proč? Úspěšný muž má Ferrari (nebo něco podobného) ze dvou důvodů. Za prvé: auto demonstruje vlastnosti, které by měl rád on sám. Rychlost, vytrvalost, síla. Uvnitř strohé, na venek  oslňující (a taky strašně chlastá, ale dámám to neříkejte). Automobil má ukazovat jeho vlastní vlastnosti. Za druhé. Téměř každý, kdo skutečně není srdcař do značky (Ferrari uvádí, že takoví představují asi třetinu klientely) ukazuje vlastnictvím automobilu výrazný nadbytek zdrojů. Tedy, že disponuje podstatně více prostředky, než kolik potřebuje pro svou obživu.

Tato vlastnost je při volbě partnera klíčově důležitá. Ženám obvykle neimponuje akcelerace, brzdná síla, a už vůbec ne řev ušlechtilého motoru, tedy ty vlastnosti, kterými na ně chce majitel železného oře udělat dojem, jako kdyby byly jeho vlastní.  Naopak jím velmi imponuje, že dotyčný na Ferrari má, a současně ho tím neubyde.  Jeho přebytek zdrojů, který mu umožňuje živit tuto zbytečnost, mu dává konkurenční výhodu v mnohem důležitější investici, kterou je potomstvo.  Penězi, za které živí Ferrari, má v budoucnu živit děti.

Mnozí majitelé rychlých ořů se diví, proč dámy, jež na ně nalákali, brzy ztrácejí o automobilismus zájem, a projevují se úplně naopak.  Zde je vysvětlení. Totéž auto, které ukazovalo, nač vše dotyčný má, se totiž postupem času stává konkurencí důležitějším investicím.

Je to přirozené.  Je to příroda.  Bohužel pro muže, který předváděl svým strojem svou chybějící muskulaturu, je podobný obrat kopancem do karburátoru.

Hezký víkend,

(autor: Renault Laguna II, Suzuki Ignis)