<< Preview1 / 162 / 163 / 164 / 165 / 166 / 167 / 168 / 169 / 1610 / 1611 / 1612 / 1613 / 1614 / 1615 / 1616 / 16Další >> 
<< Preview1 / 162 / 163 / 164 / 165 / 166 / 167 / 168 / 169 / 1610 / 1611 / 1612 / 1613 / 1614 / 1615 / 1616 / 16Další >> 
Příčinou vítězství Donalda J. Trumpa v amerických prezidentských volbách jsou mimo jiné média. Dříve platilo, že vyhrává ten, koho podporují novináři, kteří určují agendu a směr veřejného mínění, a dále ten, koho preferují výzkumy, protože lidé mají tendenci se přidávat na stranu vítěze. Dnes to už neplatí. Lidé jsou přesvědčení, že média a výzkumy jsou ve skutečnosti v rukou omezené skupiny arogantních kvazi elit, a tedy, že je potřeba se zachovat opačně, než křičí. Není to poprvé. Stejný mechanismus zvolil Miloše Zemana prezidentem v České republice, totéž vedlo k Brexitu očekávám podobnou situaci i v rakouských prezidentských volbách. Veřejnost ukazuje svou moc proti těm, o kterých se domnívá, že se jí neoprávněně zmocnili. Neoliberální arogance se stává poraženou, a je zvolna vytlačována, i když například v České televizi bude přítomna ještě hodně dlouho. Nicméně vývoj je předvídatelný, a celkem přímočarý.