<< Preview1 / 212 / 213 / 214 / 215 / 216 / 217 / 218 / 219 / 2110 / 2111 / 2112 / 2113 / 2114 / 2115 / 2116 / 2117 / 2118 / 2119 / 2120 / 2121 / 21Další >> 
<< Preview1 / 212 / 213 / 214 / 215 / 216 / 217 / 218 / 219 / 2110 / 2111 / 2112 / 2113 / 2114 / 2115 / 2116 / 2117 / 2118 / 2119 / 2120 / 2121 / 21Další >> 

Z pohledu Firemního sociologa není začátek platnosti zákona o ochraně oznamovatelů, tzv. "whistleblowingu", i když tento název je v našem prostředí zavádějící, ničím revolučním. Velké firmy mají tuto věc většinou procesně ošetřenu a i když ne, dovedou pracovat se zpětnou vazbou zaměstnanců a dovedou si o ni i proaktivně říkat a to vše organizovaným způsobem. Menší společnosti pak fungují jako "rodinné" prostředí, často s úzkou vazbou zaměstnanců na management, takže hlášení nežádoucích jevů funguje organicky a žádný systém, ani zákon nepotřebuje.

Přibude "žalobníčků"? Neobávám se. Možná krátkodobě a na specifických místech, která by se měla řešit už dávno. Způsobí zákon a z něj plynoucí povinnost odhalení něčeho skutečně dramatického? Ani to nejspíše ne. Jediný skutečný efekt bude další zvýšení už tak velké administrativní zátěže a to hlavně v malých firmách, které zpětnou vazbu procesně neřeší.

Z mého pohledu je tak více než čímkoli jiným dalším z mnoha pokusů o řešení problému, který ve skutečnosti nemáme. Hezký den přeje Firemní sociolog (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.).

Můj Twitter