09. červenec 2017
26. duben 2017
13. leden 2017
<< Preview1 / 132 / 133 / 134 / 135 / 136 / 137 / 138 / 139 / 1310 / 1311 / 1312 / 1313 / 13Další >> 
<< Preview1 / 132 / 133 / 134 / 135 / 136 / 137 / 138 / 139 / 1310 / 1311 / 1312 / 1313 / 13Další >> 

Asi mně znáte coby bojovníka proti hrůzám šířeným jen díky médiím, a tak Vám snad nebude vadit, když dnes pro změnu jednu vypustím sám. Blíží se krize. Ne nějaká virtuální, vzdálená, o které se dá dlouhosáhle povídat, a přitom pro vás nic neznamená. Skutečná, závažná krize s konkrétními fyzickými a sociálními dopady. Postihne česká média, především ta komerční, ale přeneseně asi i veřejnoprávní. Mnoho dnešních novinářů bude na dlažbě, bez šance na zaměstnání, dotkne se to hlavně zpravodajství, publicistiky, o něco méně fíčrů a tématických médií, i když i tam. Dotkne se to i doposud "nedotknutelných" tzv. tvůrců názorů, možná, že dokonce v první řadě.
Příčina této krize není nijak nová, ví se o ní dlouho, ale nemluví, a když, tak výhradně v soukromí, velmi pokradmu. Významné persony ještě nedávno věřily tomu, že se krizi bude možné úplně vyhnout, bude stačit zapojit pár osvědčených neformálních procesů, ale to je minulost. Dnes otázka zní spíše tak, zda je možné její nejhorší nástup o něco oddálit. Optimistické předpovědi hovoří o tom, že k tomu, co se obecně nazývá "horká fáze" dojde v horizontu 12 - 18 měsíců odteď, tedy někdy mezi dubnem a říjnem 2015. Pesimisté se domnívají, že to bude už letos. Ať tak, či tak, česká zpravodajská média čeká klysma, po kterém budou... jiná. Obsahem, procesy, personálně. A také o dost menší.